Schlagerkväll! 13 mars


Eftersom inte "min" låt vann igår, bjuder jag er
på en annan favorit!!

När faten började fyllas insåg jag att jag som vanligt
tagit i så jag spricker.
Mat i överflöd.
Men faten såg inbjudande ut och det är huvudsaken.
Tjejerna kom.
En efter en.
Alla utom två
som fick bli hemma på grund av sjukdom.

När vi ätit klart såg det ut som om vi inte rört faten.
Så mycket mat över.
Vi kollade schlager och drack vin.
Åt hemmagjord glass, skrattade och snaskade godis.
Det blev en trevlig kväll trots att fel låt vann!!

Emma o Jordan sov över.
Viktors kompis Fredrik sov också över.
Fick möblera om bland lakanen men alla fick plats.

Klockan 9 ringde klockan.
Viktor o Fredrik skulle iväg på match
jag fick se till att de fick frukost och på sig matchkläder.

Magnus kom och hämtade dem och sen käkade
vi andra frukost.
Vid halv 12 åkte Emma och Jordan hem
och Markus och jag åkte iväg på handbollscup.
Tröttheten
smög sig på.
Längtade hem till soffan.
Men när jag kom hem insåg jag att huset stod på ända.
Disk.
Tvätt.
Smulor
och läsk överallt.
Madrasser som skulle byta plats och lakan som skulle bytas.
Som tröst gick jag loss på det överblivna godiset och
Cecces goda kakor som jag fick i present!!
Helt plötsligt gick det mycket lättare att städa undan
med munnen full med snask!!

Micke
skulle bli sen.
Så jag o barnen åt rester och snaskade ännu mera godis.


Lax panerad i sesamfrön
och citronpepparkyckling, mangosås

Italiensk pastasallad med oliver, parmesan, kronärtskockshjärtan,
lufttorkad skinka, gurka och basilikasås



Cecces supergoda bröd

Pärlcouscous med spenat, mango, feta och tomat



Schlagergänget!!







Kommentarer
Postat av: cecce

Tack för en riktigt mysig kväll:-)

Jag åt för mycket men skrattade ännu mer!

Men..hm...rätt låt vann!



Hoppas du får en fin vecka nu!



Kramar!

2011-03-13 @ 22:39:57
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Annica

pastasallad är så gott. ;)

2011-03-13 @ 23:08:30
URL: http://anniicanilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0