Häxan Surtant! 3 mars




Misshandel på hög nivå
har jag utsatts för idag.
Mitt årliga besök hos min tandläkare.
Inte nog med att hon misshandlar mig i munnen
hon skäller på mig också.
Sträng som Häxan Surtant!!
O detta betalar jag för.
970 kr fattigare går man där ifrån med svansen mellan benen.
Det är mina tänder.
Det är mitt val om jag inte använder tandtråd.
Det blir mitt eget fel om jag tappar alla tänder.
O ÄNDÅ går jag dit.
När hon ringer o vill boka in mig säger jag bara  -jag tack, jag kommer gärna!
Orkar inte
byta.
Har gått till samma sen jag var 19 år gammal.
O tortyr en gång om året kan jag väl stå ut med.
För 970 kr!!

Har storhandlat idag.
Hade skrivit en lång inköpslista.
Som jag givetvis glömde hemma.
Fick koppla på autopiloten.
Gick upp o ner för alla gångar.
Just för att inte glömma något.
Som jag givetvis ändå gjorde.



Fick därför åka till affären en gång till.
För det var ju givetvis saker som jag måste ha i helgen.
Denna gången med Markus i släptåg.
Skulle ha tre saker.
Men vad hände!!
Kom fram till kassan o hade sju saker i korgen.
Det går inte att handla med Barn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0