Me and my drum! 12 mars



I kväll kommer det 10 tjejer hit på midda o schlageryra.
Jag som inte kan göra något lagom har
farit runder hela veckan o handlat, kollat kokböcker och recept.
Resultatet blev ett berg av matvaror.
Ett berg som under dagen ska förvandlar till något ätbart till oss i kväll.

För det första kunde jag inte sova.
Gick upp 7.
Min sovmorgonsmorgon gick upp i rök (fast har man somnat 10 kvällen innan så...)
Killarna satt o spelade Wii.
Jag påbörjade förberedelserna.
Som drinktilltugg ska jag bland annat göra
paté med pepparpäron.
Tunnt skivade päron som ska sjuda i äppelcidervinäger, socker och svartpeppar.
Efter en liten stund hörde jag från spelrummet
-fy fabian vad det stinker,
  vad gör du mamma!!
Det var mina päron det.
Det kändes ju jätte bra!
Stinkpäron
till drinken!!

Dagen har kantats av fotbollsmatch.
Handbollsträning o sen fotbollsträning.
HEDER åt alla ensamstående!
Vilken logistik att hålla reda på.
O så beroende man är av andra.
Man är även beroende av en STOR portion tålamod.
Tjatkontot är tömt för länge sen o man undrar om det
är tidigare års curlande som satt sina spår.

Mellan varven har jag donat i köket.
Försökt o få ihop en plan för ordningen på alla moment som ska göras:

Det ska kokas pärlcouscous.
Det ska kokas pasta.
Det ska marineras kyckling som sen ska stekas.
Det ska marineras lax som sen ska stekas.
Det ska göras såser.
Det ska hackas grönsaker (massor)
Det ska göras drinktilltugg
Det ska beställas pizza till alla barn (när det är herrmidda finns det
aldrig några barn med. När det är tjejmidda finns det alltid barn med, varför är det så!!!)

Glassen gjorde jag i måndags.
Björnbären som vi plockade i höstas gjorde jag sås av igår.
Så det är bara att tjoffa fram när det är dags.

Det är dukat o vinet står o luftas.
Tv är riktad
så att alla vid bordet kan se.
I kväll vinner Swing Fly med låten Me and my drum, bara så ni vet det!!!


Stinkpäron!!

Kommentarer
Postat av: Stattinskan

Hittade hit via Cecces blogg :-)

Trodde jag skulle få se mängder av bilder från kvällen, men jag är väl för "hien" så här på morgonkvisten ;-D

2011-03-13 @ 09:10:22
URL: http://stattinskan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0