Lågskor! 10 mars


Jätte söta när de ligger o vilar....men i de lugnaste vatten...

Micke sa i söndags -nu kommer våren.
Jag som jämt får höra från Micke att jag alltid tänker så negativt,
sa lite försynt -tänk på att det ännu bara är början på mars...
VEM
fick rätt!
Vinterskiten är tillbaka.
O det med råge.
Det handlar inte om att tänka negativt.
Det handlar om rent förnuft.
Folk börjar påta i trädgården så fort solen tittar fram.
Det är inte lönt innan Påsk.

Vår trädgård har under hela vintern fungerat som en enda stor kattlåda.
HELA trädgården inklusive HELA trädäcket är fullproppad med kattskit.
Från våra katter.
Våra jävla katter som klöser sönder hela vårt hem!
Så!
Om någon gärna vill ha två gråa kattflickor som:

klöser sönder mattor, sängar o fåtöljer, bajsar i hela trädgården,
kissar i trädgårdslandet, jamar om nätterna så man inte kan sova,
springer ut o in, ut o in, ut o in, hela dagarna, dricker ur toastolen,
hårar ner allt och som desstum alltid är fulla med mask
, så hör gärna av er.

Ni får dem gratis.
Först
till kvarn....

Nu förbereder jag mig för en helg utan Micke.
Han ska åka till Karlstad o pimpla.
Ja ni läste rätt.
Han ska med jobbet på en pimpeltävling.
Han som stod i skinnjacka o lågskor första gången han följde med mig o fiskade.
Han som inte hade ägt varken regnställ, vindställ eller skidställ om inte jag hade köpt det till honom.

Igår sa han -har vi något liggunderlag?
-ja, varför det?
-jo jag har ju inga vinterkängor (har fortfarande bara lågskor..)
de tipsade om att man kunde stå på ett liggunderlag så det inte blev så kallt.
De ska alltså stå på isen i tre timmar.
O han har bara lågskor!
Lycka till!!



Detta är vad Micke reste till Österrike med och som han
tydligen ska åka o pimpla i!!


Kommentarer
Postat av: cecce

Dessa män:-)

Höll nästan på att skriva: Inga katter, hundar eller män i detta bo:-) Men...det menar jag nog inte riktigt. Just nu räcker det dock med fyra obstinata ungar!



Kram

2011-03-10 @ 19:48:21
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0