HUR gick nu detta till!! 1 mars


Min nya favorit & den gick INTE vidare!!
Hur tänkte ni nu svenska folket!!!!!!!!!!!!!!!



Skidstavarna
har bytts ut mot en bandyklubba.
Currywursten
mot rotfruktssoppa.
Understället
mot ett par för trånga jeans (hur nu det kunde hända?!?)
Eine grosse bier mot mineralvatten.
Skidorna
mot löparskor.
En solig dag i backen mot en grå dag på jobbet.
Nu är det verkligen vardag.
Nu är allt som vanligt igen.
Tyggt o igenkännande.
O alldeles, alldeles gräsligt

En sak som inte är som vanligt o
som har retat mig ändå sen i lördags,
är hur det svenska foket röstade i melodifestivalen.
Nu vet jag varför jag inte brukar titta på det.
Just för att jag blir galen på svenska folkets musiksmak.
Eller bristen på den.

HUR kan svenska folket lägga fler röster
ett gäng gamla, lönnfeta och supernördiga gubbar
än på gruppen Melody club.
HUR
 gick nu detta till.
De kom typ näst sist.
Jag var helt övertygad om att de skulle vinna hela skiten.
Det kanske är mig det är fel på.
Fast då får det vara det.
Jag kan bara inte lyssna på möget.


Kommentarer
Postat av: Ulla

Hej. Jag håller fullständigt med dig ang Melodi festivalen. Blev också förbannad på svenska folket.

Gillade också Melody Clubs låt. Så vinner den förskräckliga skrik-apan, hon kan inte sjunga, bara skrika. Och vad hade dom lönnfeta från Kristianstad att göra där blä, blä. Ha de. Kram Ulla

2011-03-02 @ 08:05:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0