Fångade dagen! 11 mars




Hur ljuvligt är det inte med solen.
Att mötas av den tidigt på morgonen på väg till jobb.
Att få se soluppgången och känna att närmre en dags början kan man inte komma.
Idag fick jag uppleva just det.
En sol som stack upp där i horisonten.
Som lös röd och varm och hälsade mig välkommen till en ny dag.
Underbart.

Sen kom regnet.
O hagel och blixtar.
O vintern kändes väldigt nära igen.
Sen kom solen och våren kändes väldigt nära igen.

Micke har rest iväg.
Med buss till Karlstad.
I lågskor o liggunderlag.
Själv har jag både hunnit träna och handla det sista inför i morgon.
När katten är borta dansar råttorna på bordet brukar man ju säga.
Och i morgon ska råttorna dansa på borden till melodifestivalen.
Ett gött gäng tjejer som ska invadera mitt hem och
hjälpa mig tömma kylen och dricka upp mitt vin.
Så jag slipper göra det själv nu när Micke är borta!



Kommentarer
Postat av: Ingegerd

Vad harligt med tjejkvall! Det behover man ibland, desto roligare sen nar mannen kommer hem igen ocksa (for bada kanske:)



Trevlig blogg!



Soliga Floridahalsningar fran mig

2011-03-12 @ 12:04:03
URL: http://hovdamen.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0