Långjäst Dinkelbröd! 26 januari





Idag ska ni få ta del av mitt nya favvorecept.
Långjäst Dinkelbröd.
Super enkelt.
Super gott.

Igår gjorde jag degen.
Idag har jag gräddat brödet.
Busenkelt!

Först gjorde jag en visit på Lady Lounge.
Med Markus i släptåg denna gången.
O med en hel del mutor för att han skulle stå ut medan jag tränade.
Monna var där.
Vilket betyder tuff träning.
skönt o få hela kroppen genomkörd.
Monna vis.

Markus stod ut.
Monna hade också en hel del mutor,
så han var nog rätt nöjd ändå att han hängt med.

Fixade midda o slängde in mina bröd i ugnen.
Sen spred sig doften av nybakat bröd i huset.
Det är sååå gott med nybakat bröd.
Så det fick bli några mackor till kvällen.








Fast jag tog fullkornsdinkel och det blev jätte gott!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0