Ny bil, bara sådär! 8 januari








Fredagskvällen spenderades i vår nya idrottshall i byn.
Superfin.
Det var match mellan vårt A-lag och Australiens landslag.
Vårt lag förlorade med en boll o det var en spännande match.

Lördagen började där fredagen slutade.
I samma idrottshall.
Idag var det uppvisningsmatch för Markus o
sen invigning av hallen.
Pompa o ståt.
Korv o glass
åt alla barn.
Musik och tal.







Direkt efter matchen åkte vi till stan o köpte en bil till mig.
Bara sådär.
Nej inte riktigt bara så där.
För min bil är på väg att krascha.
Ingenting fungerar längre.
Den är på gränsen till livsfarlig att köra runt med.
Nu har jag fått nog.
Nu är gränsen nådd för vad jag står ut med.
På måndag blir jag ny bilägare.
O det känns underbart.




Efter vi köpt bil körde vi inom fiskekrogen
o käkade. Micke fick äntligen stekt sill o potatismos!!


Min bil, fast min är begagnad!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0