Innebandy! 17 januari




Jag sprang i lördags.
För första gången sen slutet på november.
Jag har tränat flitigt på LL.
ÄNDÅ har jag grym träningsvärk.
Idag kan jag knappt gå.
Jag gillar visserligen träningsvärk men
jag trodde inte att jag skulle få så här ont efter ett löppass.

Idag ska jag träna innebandy.
Ett gäng tjejer i byn har dratt ihop ett lag med början idag.
Det ska bli fantastiskt kul.
O jag kommer förmodligen få en fantastiskt träningsvärk.

I kväll är Markus iväg med handbollslaget.
De är på Arenan för att vara "maskotar" till handbollslagen som spelar i kväll.
Det är stort.
Det är spännande.
Det är pirrigt.

-mamma hur säger man -hur känns det på danska? Frågade Markus häromdagen.
-hvordan føles det, svarar jag, varför undrar du? (jag kunde faktiskt detta på danska..)
-jo den danske killen jag ska hålla i handen kanske frågar mig hur det känns,
och då måste jag ju förstå honom!!
-han kommer inte fråga svarade jag! Han är så koncentrerad på det han ska göra.
nu hoppas jag att ingen av spelarna pratar med Markus.
För det har jag ju sagt.
O mitt ord är Markus lag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0