Fart unner tållorna! 10 januari




Hela dagen har jag längtat att få åka iväg o hämta min bil.
Klockan fyra
körde jag.
Kom fram en minut över.
Så ivrig var jag..
Då påstod de att jag inte skulle hämta bilen idag.
Jag höll på att gå i sönder.
Jag som helst velat hämta den för typ ett år sen.
De påstod
att vi inte kommit överens om idag.
Jag påstod att det hade vi visst, varför skulle jag annars vara där!
De fick i alla fall fart unner tållorna.
Bara det att fart unner tållorna på en bilverkstad,
inte är det samma som fart unner tållorna i min värld.
Jag fick vänta i över två timmar.
Två timmar där jag hann elda upp mig ordentligt.
Helt plötsligt blev det där som skulle vara så kul,
något stressigt och hafsigt och jobbigt.

Tillslut
fick jag bilen.
Lättad satte jag mig bakom ratten,
backade ut o körde iväg.
Kom inte längre än ut på gatan.
Det bullrade i bilen så jag knappt kunde köra.
Slirade tillbaka.
Fick verkligen slira för klockan var över 18 o de stängde då.
Hann innan alla hade gått hem.
Då visar det sig att ett av däcken satt löst....
Shiiiiit
tänk om jag kört vidare och däcket lossnat och...

En stackars kille som var kvar fick själv köra ut på verkstan
och skruva fast däcket för alla meckare hade kört hem (slutar
man 18:00 så gör man!!)
Jag var om möjligt ännu mer stressad nu.
En halv timme senare rullade han ut bilen.
O jag körde iväg.
Bara för att upptäcka att bensinen var slut.
För helvete!
Precis de orden
använde jag (o tjugo fula ord till som
jag inte tänker namnge här!!)
O det var ju precis vad jag behövde.
Soppatorsk
ovanpå allt.
Nej, så kul skulle vi inte ha det.
O jag som verkligen avskyr att tanka.
Diesel.
O vilken sida sitter locket på.
O hur öppnar man det.
O hur tankar man diesel.
O kommer jag hinna till en mack innan bilen dör.
Jag hann.
O jag hittade locket.
O jag kunde öppna det.
O jag klarade av att tanka .
Efter det var jag genast ganska nöjd.
Bilen är ju verkligen superfin.
O snart har jag glömt vilken pers det var att få den!!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Din stackare, jag ser fram emot att få se din nya bil på torsdag... Kram Johanna

2011-01-11 @ 21:51:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0