Önskemidda! 2 februari



Kvällens midda blev "önskemidda" från barnen.
Spagetti carbonara.

Strikta order om hur den här rätten skulle tillredas:
Det fick absolut inte vara fullkornspasta.
Bacon skulle stekas o vitlök o svartpeppar o grädde
skulle blandas i o röras om.
Lite olivolja i pastan o sen baconröran ovanpå detta.
Sist men inte minst, en äggula på toppen.
De åt med god aptit!


Att läsa läxor med barnen för sent på kvällen är inte bra.
Viktor kan hantera det.
Men Markus blir ett monster.
Matteläxa var det igår.
Det absolut sämsta ämnet att göra när man är trött.
Själv var jag jätte trött.
Markus var om möjligt ännu tröttare.
Allting hade blivit så försenat går.
Mat sent.
Kompisar till barnen.
Jag själv ostrukturerad.
Resultatet blev läxläsning alldeles för sent.
Markus bröt ihop redan efter första talet.
Sen var det igång.
Han skulle rymma hemifrån.
Jag var världens sämsta mamma.
Viktor var dum i huvudet.
Ingen fattade någonting.
Utom Markus då förstås.

Hua!
Tillslut blev han klar.
De låg mina nerver utanpå kroppen.
Sen åkte han i säng.
Då var jag en ännu sämre mamma.

Lärde jag mig något av detta?
Förmodligen inte!



Kvällens status är illaluktande.
Nysprungen
o nyvibbad.
Johanna o jag har asat oss runt bygden
i duggregn o kyla.
Fy vad det var kallt idag.
Men nu är man färdigtränad o mätt
Nu väntar först en dusch sen ska jag slänga mig i soffan.
Soffan väntar!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0