Lite träning, lite fest, lite vila! 7februari



Hann inom LL
på vägen hem i fredags.
Monna o Johanna var där.
Monna körde ett pass med oss på vibben.
Sen var det bara att köra o hämta Markus på skolan.
Väntade hem Micke från Göteborg.
Det blev inte så sent så lite bubbel hann vi med.
Så det blev en bubbelfredag.
Det känns som det var länge sen.
Mysigt är det i alla fall.

Handboll o fotboll.
= lördag!
Killarna
var iväg på träning o match.
Så ser lördagarna ut!
Efter Markus handboll
passade jag på att
åka o köpa presenter till honom.
Han fyller ju snart år.
Fick mot min vilja trängas med alla andra på närmsta köpcenter.
Fick handlat allt.
När
hände det senast!!

Eftersom det bara blev vibb i fredags o ingen crosstrainer,
sprang jag en runda.
Det var väldigt blåsigt och väldigt blött ute.
Fick springa sicksack mellan vattenpölarna samtidigt som
vinden piskade i ansiktet.
Visst låter det helt underbart!
Men jag kan berätta att det känns helt underbart när man är klar.

lördagskvällen var vi bortbjudna på midda.
I byn.
Till Pelle o Lisa.
Även Benny o Cecilia, Kristin o Mattias var med.
Det bjöds på vilt.
Rådjursfilé
med potatisgratäng o rotfrukter.
I like!
Mycket vin.
Mycket skratt.
Många roliga lekar.
Lite spel.
Väldigt sent!

Men vi hade hyst bort barnen.
Så söndagen bestod av en låååångt sovmorgon.
Sen fortsatte jag slöa framför tv:n.
Micke hade en otrolig energi o satte upp våra nya lampor.
Som han hade hämtat på lördagen.
Det blev inte riktigt klart.
Det är ju ett Mickeprojet vi pratar om!!
Alltid är det något när han håller på.
Han ska hänga två lampor i jämn höjd.
Han ska kapa några kablar.
Han åkte upp till Ica för att köpa två lampor
Han kommer hem med två lampor fast
med olika watt!
För att han inte tittar utan bara antar
att det är samma för att de hänger på samma krok.
projekt Micke är i full gång!
Men han har lovat att det ska bli klart till på lördag, då vi ska ha kalas för Markus.


Vid fyra ficka jag rycka upp mig.
Tog hundra djupa andetag o körde på fotbollscupsmöte.
Snart är det dags för BIFcupen o det är mycket som ska ordnas innan.
Till midda blev det PIZZA!
Ja ni läste rätt.
Jag har ätit en pizza o den var lika god som vanligt.
Denna helgen har varit så långt från GI man kan komma.
Vågar knappt ställa mig på vågen.
Men vad vore livet utan allt det goda!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0