Packdags! 17 februari


Jag är en listmänniska! Skriver alltid långa listor som jag bockar av efter hand!

Eftersom brödbaket jag satte igång igår,
är ett brödbak som ska jäsa över natten,
Bakade jag bröd
idag igen (lämpligt att dra igång nu mitt i all packning...)
Det blev två härliga dinkelimpor.
Ett av bröden fryser jag in och
ett av bröden blir frukost i morgon.

Packa.
Det är en konst.
Men jag skriver listor.
Som jag sen bockar av.
Listan började jag skriva redan i början på veckan.
Så idag är det bara att följa den.
O bocka av.

Blir ju alltid mer än man tänkt sig.
Även om vi verkligen bantat ner allt.
Eller rättare sagt, jag bantar ner vad
barnen o Micke får ta med sig!!
Själv har jag väldigt svårt att bestämma mig.
Så det blir lite av varje som åker ner i väskan.

Min nya bil.
Min nya fina bil.
Min nya fina jävla helvetes förbannade bil.
ALLA
lampor sönder.
Eller kanske är det en säkring.
MEN vem behöver det NU.
Vi ska åka tidigt i morgon bitti.
O vi måste ha lampor.
Världens snällaste Stigvärldens bästa DinXmack
blev vår livlina.
Han är så snäll så han fixade det idag, mellan två jobb.
För just nu finns det inte tid att mecka med lampor o säkringar.
Därför är vi väldigt tacksamma att Stig just är världens bästa Stig.
Även om vi fick tulla på reskassan.

Jäääääävla bil!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0