Manipulerad! 8 februari



Ett av mina många telefonsamtal igår var Markus.
Någon gång på förmiddagen ringde han från skolan.
-du mååååååste komma hit idag innan kl tre.
-ehuuuueeee, vad menar du, varför det? undrade ju jag såklart då.
-allllllllllllla mammor o pappor kommer vara här, det är öppet hus på skolan!
-du måååååååååste komma hit!
Okej!
Vad gör man.
Kalendern fullbokad.
Det är måndag.
Mitt hjärta blöder.
Jag bara måste komma till skolan.
Han förlåter mig aldrig.
Det är ju jag som missat att det är öppet hus.
Sagt o gjort.
Planerade om lite i kalendern.
Fick ihop det så jag kunde köra vid tre.
O körde i 200km/h för att inte bli så sen.

Kom fram till skolan.
Kom in i kapprummet.
Inte en vuxenjacka så långt ögat kunde nå.
Inga vuxenskor heller för den delen.
Kom in i klassrummet.
Inga horder
av mammor o pappor där heller.
Hmm!
Är det öppet hus eller?
Jo det var det o Markus blev stolt som en tupp.
Tydligen hade EN pappa varit där på morgonen.

När vi hade kommit hem, sa Markus att
det är öppet hus på fritids på onsdag.
Det var bara öppet hus på skolan jag var på tydligen.
-jag kan inte komma på öppet hus både idag o på onsdag.
-du mååååååste, tjöt Markus.
-jag kan inte bara försvinna från jobb sådär hur som helst, sa jag.
-du mååååååste komma på ondag också, då ska ni vuxna
kaffe o kaka som vi bakat.
-O för den delen var du ju inte tvungen att komma idag, sa Markus.
Då höll jag på att strypa ungen.
-jo, sa jag,
du sa att jag mååååååste komma.
Då flinade han bara o sa
-ja, du måste faktiskt komma, jag är ju ditt barn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0