Jag liiiider! 28 februari



Det står en chokladkartong på vårt köksbord på jobbet.
Jag ser den i ögonvrån från min plats.
Den lyser.
Ät mig! Ät mig! Ät mig!
Säger den som i ett mantra.
Min kropp vill ha choklad.
Min kropp vlll ha currywurst.
Min kropp vill ha pommes.
Det känns som om jag går på avgiftning.
O jag liiiiider.
Första dagarna
är värst.
Socker o fettsuget är enormt.

Jag har knaprat nötter hela dan.
När jag kom hem kastade jag mig ner bland knäckebröden.
Jag har ätit både frukost o lunch.
Jag borde vara nöjd.
Jag borde framför allt vara mätt.

Idag har jag lagat soppa.
Med goda rotfrukter, dinkel och rökt sidfläsk.
Den ska jag äta efter innebandyn.
För det är träning i kväll med tjejerna.
Vi blir bara fyra stycken.
Det blir tufft idag.
O jag som har ont i knät.
Får jag mer ont får jag skylla mig själv.
För jag vet ju hur nojjig jag blir!!

Fast just nu bara längtar jag till träningen är över.
Så jag äntligen får äta min soppa.
O en god morotsbulle som jag plockat fram från frysen.
I kväll blir det GI så det står härliga till.
O jag liiiiider!! (men det går snart över...)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0