Hemma igen! 26 februari














































Tusen tack Mattias & Kristin för en supervecka i Matrei!!!

Trötta
o nöjda.
Lite färg i ansiktet har vi också fått.
Bra skidåkning.
En hel vecka i Österrikiska Matrei med familjen Åhnberg
Vi har bott i samma lägenhet och alla åtta har kommit överens.
Inget bråk.
Ingen som blivit irriterad (jag syftar nog på mig själv här...)
Viktor klarade skidåkningen bra.
Inget gnäll o åker alla backar (ser dock ut som en fågelskrämma men han tycker det är kul...)
Markus började första åket med att säga att (eller skrika)
-jag vill hem!!!!
-jag vill inte åka skidor!
Kändes ju sådär.
Jag ficka bita ihop o efter några dagar gick det bättre.
Han tog sig ner för alla backar (också som en lite fågelskrämma,
men liiiiite mer övertygad att skidåkning nog ändå är rätt kul)
Vi kan tänka oss att åka dit igen, i alla fall Micke, jag och Viktor:)

Vi kom hem fem i morse.
Eftersom det var storm på fredagen o alla liftar stängda,
bestämde vi oss för att styra kosan hemåt.
Plågsamt jobbigt o sitta i en bil i 14 timmar.
Micke körde hela vägen.
Jag satt o stirrade på hans ögon så han inte skulle somna.
Det var helt underbart när vi äntligen kom hem.
Hela familjen stupade i säng o sov fram till lunch.

Nu börjar I-landsproblemen igen.
Vad ska vi ha till lunch!
Vad ska vi ha till midda!
Vi ska ha räkor.
Krävs inga kokkonster
för det.
Möjligen kan det kännas lite jobbigt idag o behöva skala.

Vi har en GIGANTISK tvätthög.
VAR kommer alla kläder ifrån.
Vi har ju typ bara haft långkalsonger med på semestern!!
Det är vad dagen mest bestått av.
Tvätta
undan.
O vi har gått en promenad.
Vilket var skit jobbigt.
Inom Ica för lite stödköp.
Som också var skit jobbigt.
Kollade film
som vi hyrde.
Som var skit dålig.

Det blir nog loppelådan tidigt i kväll.
Alla är trötta efter en intensiv men lyckad vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0