Korv o paprikaspett med råkostsallad! 3 februari








Kvällens midda: korv o paprikaspett med råkostsallad.

starka korvar typ chorizo (jag blandade med viltkorv)
paprika (jag tog även små tomater)
träspett

Skär det i bitar o trä på spetten.
Steks i lite olja.

Råkostsallad kan man göra på det man har hemma.
Jag rev morötter
rotselleri
squash
sockerärter
(vitkål är gott att ha i men det hade jag ingen)
blanda detta med créme fraiche o lite majonäs.
Det ska vara dubbelt så mycket créme fraiche som majjo!
Smaka av med lite dijonsenap, salt o peppar.

Till barnen kokte jag pasta!!

Klockan ringde som vanligt i morse och jag stängde av den.
Som jag brukar.
Brukar
lägga mig lite obekvämt för att inte somna om.
Orkade
inte ens det.
Utan somnade om
O sov o sov o sov.
Tills det var dags
för reset av familjen att gå upp.
Ändå var jag lika trött.
Den stora tröttheten har alltså tagit över mitt liv.
Jag vet att det går över.
Men det är skitjobbigt när man är mitt i den.
Hoppas den stora tröttheten flyttat ut till i morgon!

Viktor hade bestämt maten idag.
Vilket innebar att jag fick honom att hjälpa till.
Han skar korv o paprika så det stod härliga till.
Sen hjälptes vi åt att stä det på spetten.
Min förhoppning var att han skulle äta grönsakerna
eftersom han själv gjort spetten.
Men tji fick jag.
Han satt o petade bort allt utom korven.
Jaja.
Han lär sig väl äta grönsaker nångång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0