Markus 8 år! 10 februari











Oj vad denna veckan har gått fort.
O oj vad jag har varit stressad.
BARA
för att jag tror att jag kan klämma in hur mycket som helst på en dag.
Jag trodde i lördags att alla presenter till Markus var avklarade.
MEN igår på morgonen klämmer han ur sig
två saker som jag INTE hade köpt o som
ABSOLUT inte fick saknas bland presenterna.
Vad tror ni mamman gör då?
Jo hon rusar iväg till leksaksaffären.
Stressar runt bara för att ungen ska bli nöjd.

Har stressat hem för att skolan haft öppet hus.
Inte en gång utan två gånger.
Bara för att ungen ska bli nöjd.

Har fixat klipptid till killarna.
Bara för att Viktor ska bli nöjd (han har verkligen sett lyn ut i håret den sista tiden)
Fast Micke fick åka iväg med dem på det.

Har beställt tårta.
Bara för att Markus ska bli nöjd.

Har varit ute o sprungit.
Bara för att jag själv ska bli nöjd (en osprungen mamma kan
lätt bli en irriterad mamma..)

Igår stressade jag runt på Coop.
Jag hittar inte där.
Valde Coop bara för att leksaksaffären ligger bredvid.
Sprang gångarna upp o ner, fram o tillbaka.
I dunjacka.
O svettades.
O var super irriterad.
Hade ju planerat in en sväng inom LL också.
Hade bestämt med Johanna där.
Får skylla mig själv att jag kände mig stressad.
Kom dit o körde ett pass.
Hem igen o packade upp alla varor.
Phu.
Jag hann till mitt nuvarande favvoprogram.
Sveriges mästerkock.

Tassade upp
i morse.
Tysta som möss.
Samlade ihop oss o gick på trötta ben
in till Markus (fast han låg i min säng) sjungandes vi gratulerar.
Han var såklart klarvaken.
Slängde av sig täcket o tände lampan.
Slet upp alla paket.
O undrade om det var allt!!
Men
han var nöjd.
Det var rätt saker han fick
o det var en himla tur att jag hade
kört till leksaksaffären.
Annars hade hela födelsedagen varit förstörd!

När man fyller år hos oss får man önska midda.
Markus hade önskat Tacos.
O mamman var glad.
Lätt o laga.
Gott.
O det blev över till i morgon.
O mamman är nöjd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0