Byggare Bob! 11 februari




Vi bygger nytt.
På jobbet
alltså.
Nya fina hus.
O jag ska ha de husen.
Ja inte ha dem rent bokstavligen, utan de ska ingå i min förvaltning.
Idag har de fått ett besök av mig.
O det är en ren byggarbetsplats.
Men det börjar ta form.
Fiiiiiint kommer det att bli.
O kuuuuul kommer det att bli när det är klart.

Fredagskvällen kommer inte firas med bubbel.
Inte heller något vin eller en god midda.
I kväll ska HELA familjen köpa skidhjälm.
Vi ska alltså besöka en sportaffär.
Vi ska alltså komma överens om vilka hjälmar vi ska ha.
Det kommer stånkas o pustas o gnällas.
-den här passar
, nu åker vi hem! Kommer båda killarna
säga i kör.
Jag o Micke ska också ha hjälmar.
Jag har STORA krav på hur den ska se ut.
Den ska sitta slimmad runt huvudet, så den ser ut som en mössa.

Så jag önskar er alla en trevlig fredagskväll
och hoppas jag kommer så lindrigt undan som möjligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0