Valvaka! 19 september


I går stekte jag scampi, pilgrimmsmusslor o tonfisk till midda.
Marinerade innan i olja, saften från en citron, vitlök,
strimlad röd chili och salt o peppar.

Igår var det bara vi i familjen som umgicks.
Kan inte minnas när det hände senast en lördag.
Vi åt skaldjur, gissade gåtor och spelade spel
som Viktor fått i present på kalaset.
Efter allt kalasande var vi alla väldigt trötta
och kom i säng ganska tidigt.

Idag fick vi sovmorgon.
O vad vi sov.
Det är underbart att få vakna utan klockan.

Sen var det dags för fotbollsmatcher.
Micke stack iväg med båda killarna och
jag fick lite tid för mig själv.
Vilket innebar att jag sprang runt o plockade o städade,
i stället för att bara slappa.
Sen gick jag en lång runda i det fina vädret.

På eftermiddagen hade Viktor match hemma,
så den åkte jag upp o såg.

I dag är det valdagen.
Som tradition brukar vi alltid gå ut o käka efter vi röstat
men idag ville jag inte det.
Jag ville vara hemma o bara ta det lungt i kväll.

Idag har jag lagat bulgur med rostad mandel och pistagenötter.
Det blev lamm och chorizokorv till det.


Stor bulgur som kokas med saffran (strån) och
grönsaksbuljong. Rostade pistagenötter och mandel.
Har även rostat kikärtor kryddade med chili och paprika.
Tunnt strimlad paprika och soltorkade tomater ovan på.



Stekta lammkotletter och chorizokorv som
jag la ovanpå bulgurn.
Detta var mycket mumsigt!

Efter maten cyklade vi till vallokalen o röstade.
Söndagströtta
som vi var kollade vi en film o
sen var det dags för en träff med John Blund!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0