Sambastu i damernas! 28 september

Mr Tourette och jag
Bokklubbsboken!!
Tragisk men med ett lyckligt slut.
Kolla in honom på Youtube!!


Klockan sex
ringer min klocka.
Det är säkert en jätte vanligt tid att gå upp på.
Bara det att jag känner mig ensammast i hela världen.
Knäpptyst i huset.
Knäpptyst ute på gatan.
Mörkt.
Tänk om jag varit helt ensam hemma på morgonen.
Då hade jag kunnat sätta på radion och 
strutta runt i huset som jag ville.
Föna håret utan att behöva bry mig på ljudet.
Byta kläder för att jag inte gillade det jag la fram kvällen innan.
(Som jag måste lägga fram kvällen innan föra att inte väcka hela
huset genom att tända lampor.)


Jag när jag sitter i mitt STORA kök i mitt STORA hus
lååååångt från sovrum och sovandes familj....


När jag blir rik ska jag köpa ett STORT hus där sovrummen
INTE ligger direkt vid köket.
Eller där badrummet ligger direkt vid sovrummen.
Ett hus där jag kan få höras på morgonen.

I morse vaknade jag innan klockan.
Det berodde inte på att jag var utvilad.
Det berodde på en viss liten kropp som låg
o sparkade mig i ryggen. (inte Micke då för hans kropp är allt utom liten..)
Sånt gör mig tokig.
När man sen stiger upp o hör den där lille kroppen
andas tungt o sova sött, blir man glad igen.
Det finns inget bättre än söta sussandes barn.

Det blev en joggingrunda och bastu med Johanna igår.
Det var sambastu i damernas.
Denna gången gjorde det inte så mycket för åldern
på karlarna som satt där var minst 100 år o då känns
det som att det kan kvitta.
Man kan bjuda på lite naket för en som fått gå
ut på bryggan med rullator.
Troligtvis är synen nedsatt o man kan ju inte
ha
glasögon i bastun!
Det blev en lång o skön bastu och vi badade tre gånger.
Som man ska.
Tre dopp, annars kan man inte kalla sig kallbadare.
O det
vill vi ju kalla oss!!

Det är bokklubbs dags i kväll.
Som vanligt har jag inte hunnit läsa ut boken.
Den är bra.
Det är tiden
som inte räckt till bara.
Just nu läser vi "Mr Tourette och jag"
I kväll får vi en ny bok som Kristin ska välja.
Den får jag lägga i högen för böcker jag ska läsa.
Böcker jag ska läsa när jag får tid.
Den
lät väl bra.
När jag får tid då sitter jag väl på hemmet o tar igen
alla böcker som ligger i min bokhög.
Skönt att veta att jag har o göra på ålderns höst.


Så här ser jag mig själv
när jag blir gammal:)
Ska inte sitta på hemmet i
stor lös klänning, stödstrumpor
 o lila hår!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0