Burlesk föreställning! 24 september


Thaiköttbullar i cocosmjölk.

Blanda 1 ägg, 1 msk riven färsk ingefära, 1 pressad vitlök,
½ dl matlagningsgrädde, vitpeppar
och salt med ca 600g nötfärs.

Häll i 2 burkar cocosmjölk i en stor kastrull och blanda i
2 tsk röd currypaste1 msk honung och 1 tsk fisksås.
Låt detta först koka upp.

Lägg sen formade bullar i såsen,
Sen kan man lägga i vilka grönsaker man vill.
Jag tog det jag hade hemma som purjulök, broccoli, sparris och paprika.
Det smakar bra med morötter/minimajs och sockerärtor.

Smaka av med lite salt o peppar.
Servera med råris eller fullkornspasta.
Är man riktigt GI, äter man det som det är...

Killarna blev klippta o i mitt tycke jätte snygga.
Markus var inte nöjd.
Ville inte
klippa sig från början.
O nu tyckte han det blev för kort.
Jag tyckte det blev bra och det växer fort ut igen.

Dagarna går fort.
Kvällarna rusar iväg.
O nu är det redan fredag.
I kväll ska hela "gatugänget" gå o se en burlesk föreställning
som heter La Qlicue.
Turnerar runt i Europa och syrran har sett dem i London o var helt salig.
Efteråt ska vi gå o käka o om orken finns där,
blir det nog lite dans också.
Som vanligt är det fotboll i morgon.
Uppgång åtta.
Får som vanligt bita i det sura äpplet!!














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0