Heja mig! 22 september



Det är i Skåne de bor.
De flesta som röstat på Sverigedemokraterna.
Jag skäms.
Skäms över att vara skåning.
Jag trodde i min enfald att det var ute på skoböjden i norraste lappland
som rösterna kom från.
Men nejdå, de kommer från mina grannar.

Ett  bra citat som florera just nu:

Dina bokstäver är latinska. Dina siffror kom från Indien, med arabiska handelsmän. Din demokrati är grekisk. Din pizza italiensk. Din kebab Turkisk. Din potatis sydamerikansk. Alkohol uppfanns av en iranier. Din favoritrappare har afrikanskt påbrå och den roliga killen på tv är kurd. Du älskar att åka till Thailand och din landslagskapten i fotboll är bosnisk. Visst vore livet tråkigt utan invandrare!

Jag är bra i magen idag.
Så bra att jag vågade ta en kopp kaffe när jag kom i morse.
Den obligatoriska morgonkoppen!

Vädret visar sig från sin bästa sida idag.
I kväll blir det en efterlängtad joggingrunda.
Nej nu skojade jag allt!
Det ska bli skitjobbigt.
Nu är det mörkt o kallt.
O jag är skittrött på kvällarna.
MEN jag vet att jag tycker det är skönt när jag väl kommer ut.

Heja mig som springer runt byn fast jag hellre
ligger i soffan o äter smågodis.
Heja mig för jag har gått ner 3 kilo sen i somras.
Nu har jag bara två kvar!!
Så heja mig!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0