Tio ljus i tårtan! 18 september


Tidigt på morgonen igår gjorde vi sjungandes entré
på Viktors rum. "Vi gratulerar" gurglade vi fram,
sömndruckna som vi var. Bara för att upptäcka att
sängen var tom.....jubilaren satt på toa!!
Han skrattade åt oss där vi stod o sjöng för en tom säng!


Första
nollan.
Viktor tio år.
Jag har varit mamma i tio år!
Oj vad tiden går fort.

Igår var släkten här och idag har vi haft fotbollkalas
för 16 stycken förpubertala killar.
Det gick över förväntan och Viktor var nöjd.

Viktor fick sin efterlängtade mobiltelefon.
Äntligen är han en i gänget.
De håller på med sina mobiler hela tiden och
laddar ner låtar och ja fråga mig inte vad man mer gör.
Men håller på, det gör de.
Jag ringer med min!
Thats it!




 

Tio ljus i tårtan!

Nybliven 10-åring

Veckan har som vanligt rusat iväg.
Inget speciellt har hänt.
Eftersom vi skulle fira Viktor har all
ledig tid gått åt till att fixa presenter och
handla till kalasen.
Förbereda och planera.
Som jag gillar att göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0