Förkylning i huset!! Ring 112...3 september




Micke är förkyld!

O alla vet ju hur män är när de är sjuka.
Han liiiiiider.
Han har oooont i sina leder.
Han har haft frossa och påstår att någon
stoppat upp en handboll i näsan på honom.
-Detta är det värsta jag varit med om, sa han i morse.
-Det kan du väl ändå inte mena, sa jag.
-maginfluensa är ju tio resor värre.
-näe, detta är FRUKTANSVÄRT!
Undrar hur det ska låta när vinterkräksjukan gör besök.
Då får jag väl ringa 112.

Vi är bortbjudna i kväll för Mattias har fyllt år.
Micke ska inte med.
I morgon ska vi på bröllop i Karlskrona.
Jag fick kolla med honom hur stor chans det var
att han ska med.
90-10 var svaret.
90% säkerhet att han INTE ska med.
ynklig är han.
Visserligen vill ändå ingen ha honom där o smitta alla.
Hemma går han runt o pustar o snyter sig.
Han dras till en som en magnet o hostar så fort han
kommer i närheten.
Detta innebär att det är ett under om vi andra klarar oss.
ALLA i familjen ska verkligen märka att han är sjuk.

Jag ska i alla fall gå bort i kväll!
O jag ska på bröllop i morgon!

Jag GI:ar på och har varit duktig hela veckan.
Lite problem kan det ju bli med en helg
där både fredagen och lördagen går åt till festligheter.
-nej tack, jag GI:ar. Kan ni laga något annat!
Kanske inte så bra.
-nej tack, jag ska inte ha av bröllopstårtan!
Den kan bli svår.
Hotellfrukosten på söndag blir också tuff!
-har ni gröt? O gärna då med Quinoa!
Jag får nog kolla i min kokbok hur en icke grötfrukost kan se ut!

Nu måste jag sluta för min väldigt sjuka man
kallar på mig.
Han orkar inte sträcka sig efter sitt snytpapper som ligger
en halv meter i från honom.

Prosit alla o ha en skön helg!
...för er som slipper snyta sjuka män!


Nej tack, jag bantar!

Jag är van vid gröt på morgonen.
Man ska ju helst inte äta bröd om det inte är
bakat på GI vis.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0