En mil o två makrillmackor! 23 september


Färdigsprungen..


Lite situps på min fitnessboll.
Välbehövligt för min muffinsmage!!


Jag har träningsvärk i mina vader idag.
Jag har nämligen ändrat min löparstil.
Allt enligt en väninnas anvisningar.
Hon o hennes man är träningsexperter o deras terori är
att man ska ta i med tårna först när man springer.
Det krävs lite teknik för att få till det men när man väl
fått in den, förstår man varför.
Det är mycket lättare.
Man får liksom mer schvung i steget.

Det blev därför milen igår.
Jag visste att jag skulle tycka att det var skönt när jag väl kom ut.
När jag kom hem gjorde jag två mackor med makrill på.
Så gott.
Så nyttigt.
Makrill är GI.
Brödet är väl på gränsen.
Det är dinkel o en massa frön i o det är ju GI.

I kväll har jag fått klipptid till killarna.
Eftersom det finns hårlöss på skolan nu,
fick jag kollat igenom killarnas hår igår så att det
inte är de som har det.
Skulle ju vara hemskt pinsamt om frissan upptäckte löss.
Men de är lössfria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0