Back in business! 9 september


Viktor ska äntligen få en mobiltelefon.
Han har längtat efter detta och påstår att
han måste vara den enda i klassen som inte har en.


Redan
den 9:e september!
Oj vad tiden går fort och oj vad jag
kände mig gammal och gnällig när jag kom tillbaka till jobb.
Vi har ett nytt system att arbeta i.
Måste lära den gamla hunden sitta IGEN!!!
I tio år har jag arbetat i det gamla och nu är det borta.
Väck för alltid.
När jag var yngre skulle jag inte ens reflektera över att något förändrades.
MEN NU!
Jobbigt.

Sämre (fast det är det ju inte egentligen)
Omständigt.
Ska försöka att inte gnälla och bara rätta mig i ledet.
Jag lär mig väl så småningom!
Innerst inne vet jag att

Det var skönt att komma tillbaka till jobb efter tre dagars sjukdom.
Körde in redan vid halv sju för att hinna beta av alla mejl innan
telefonen började ringa.
Dagen gick fort.
Plötsligt var klockan fyra.

Kvällen tillbringades på diverse varuhus.
Viktors 10-års present skulle inhandlas.
Äntligen ska han få sin efterlängtade mobiltelefon.
Min tanke var att ekipera killarna med vinterjackor men
det var inte mycket som kommit in i butikerna ännu.
Själv hittade jag ett par höstskor och en topp.
Man måste ALLTID ha minst en topp med sig hem.
Den obligatoriska toppen för oss tjejer!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0