Aj min mage! 21 september


Bönsoppa med chorizo o bacon.

Bryn 2 dl purjo med två hackade vitlökar i lite smör.
Häll på 1 liter hönsbuljong o 5 dl stora vita bönor.
Koka i ca 5 minuter. Häll på 2 dl matlagningsgrädde o mixa till
en slät soppa. Salta o peppra.

Bryn lite bacon och korv efter smak o servera till.

Skiva squashen tunnt o bryn med vitlök i lite olivolja.
Krydda med örtkryddor, salt o peppar.
Bryn ett favoritbröd i lite olja o lägg squashen ovan på.



Har ni någonsin behövt stå o vara trevlig mot en kund
samtidigt som tredje världskriget brutit ut i er mage?
Jag trodde jag skulle dö, eller göra på mig till och med!
Mina misstankar går till en något gammal mjölk som
jag trots att jag såg att den gick ut för flera dagar sen,
ändå drack.
Min mage brukar tåla det mesta.
Tydligen inte gammal mjölk.
Eller så var det kycklingsalladen till lunch.
Fast jag tippar ändå på mjölken.
Den ger högre odds.

Sagt o gjort.
När kunden ÄNTLIGEN gått iväg,
blev det tjurrusning in på kontorets toa.
Phu, jag hann!

Sen körde jag hem.
Magen körde runt hela eftermiddagen och ville inte vila.
O jag ville inte gärna vara kvar på kontoret om jag nu smittade.
Man vet aldrig vad för baciller killarna drar hem från skolan.

För tillfället härjar lössen på skolan.
Så om det även härjar lite magbaciller skulle det inte förvåna mig.

Mat måste ju familjen ha trots att jag inte tänkt äta så mycket.
Gjorde den där goda bönsoppan med chorizo o bacon.
Till det squashmackor.
Killarna säger att de gillar denna maten.
Fast jag fattar att det är korven och baconen som de är ute efter.
O de äter ju inte squashmackor heller.
Till dem serveras det ostmackor.
Jag fick ner en portion o den verkar stanna kvar.
Bra.
Då var det nog mjölken som ställde till det och
den är nog ute vid det här laget.
Då blir det kontoret i morgon igen och det första
jag ska göra är att hälla ut mjölken...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0