Micke får mata! 6 oktober

Matar min surdeg och kommer just på att
jag inte kommer kunna baka något fantastiskt gott
surdegsbröd denna helgen eftersom jag ska till Harasjömåla o fiska.

Min första tanke är att jag ska ta med mig burken
och baka den i den stuga som vi hyrt men upptäcker
i receptet att det krävs en matberedare till det och
den har jag ingen lust att asa med mig.

Micke får alltså ta över matandet!!
Hur nu det ska gå?
Jag ska vara glad om barnen får någon mat när jag är borta.
Så det känns ganska modigt o be honom.
Får skicka ett -dags att mata-sms till honom.
Det skulle också kunna funka som en påminnelse
att killarna behöver mat.
får det bli!

På fredag bär det alltså av mot Harasjömåla.
Fishing Girls har hyrt en stuga
och vi har bokat flugströmmen på söndag.
Det är strömmande vatten med Öring och det är supersvårt att få plats där.
Detta bokade vi i våras och ficka plats nu i oktober!
Det blir till att packa med sig vinterkläderna för att inte frysa ihjäl.


Tacopaj till middag!

pajdeg:

1½ dl dinkelfullkorn
½ dl sojamjöl
100g smör

Knåda ihop o tryck ut i en form.

Stek 500 g färs med 1 gul lök.
Tillsätt 1 påse tacokrydda och 1 dl vatten.
Lägg i en burk kidneybönor.
Salt o peppar.

Lägg färsblandningen i formen.

Blanda 1 burk cremefraich o 4 msk majonäs.
Hacka 4 tomater o lägg på köttfärsen.
Lägg på majonäsblandningen och riv lite ost över.

Mitt i ugnen i 200 grader i 20 minuter eller tills den fått färg.

Servera med en grönsallad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0