Högläsning! 22 oktober




För länge sen började vi högläsa Harry Potter böckerna.
Viktor var inte så gammal och Markus var såklart ännu mindre.
Viktor förstod handlingen medan Markus ville vara med bara för
att få vara med.
Han låg vid mina fötter o somnade nog för det mesta.

Nu har vi kommit på att vi ska ta upp det här med högläsning igen.
Sagt och gjort.
Viktor fick nummer fem i present när han fyllde år.
Den är ungefär en halv meter tjock.
Eftersom vi inte läst klart fyran och det var kö
på den på biblioteker, lyckades jag hitta en som
är ny men defekt i en liten bokhandel som sålde den billigt.
En rad som hamnat på en annan sida o det kan man ju stå ut med
om man får den billigare.

Det hör till saken att den är också en halv meter tjock.
Jag ser dessa tegelstenar framför mig och tänker att
jag kommer hålla på med högläsning i hundra år.

Jag kan se mig själv på hemmet med Viktor (som nu är vuxen och
säkert blivit två meter lång) bredvid mig i sängen
och Markus liggandes i fotänden (hängandes över kanterna som en falukorv
för han har nog också vuxit upp till en lång drasut) och jag själv som maler och maler.
Sida efter sida.

Fast då kanske den finns som ljudbok för jag kommer nog
inte orka läsa när jag sitter på hemmet!

Idag är det gulliga Maritas stora dag!!
Ett stort GRATTIS gumman!


Oj vad jag var brun..nyss hemkommen från Kreta- I like!!
Grattis Marita!!


Det blir fredagsmys i kväll!
I somras köpte jag grönmusslor av fiskbilen och de ska
vi göra moule marine av idag.
Vi har även plockat fram ankbröst som legat gömda i frysen
som nu också ska lagas till.
O kanske lite bubbel också !!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0