Skånes djurpark! 17 oktober

















Markus tränade idag.
En liten stund på förmiddagen.
Jag for runt i trädgården och gjorde en vinterförvaring ligth.
Light varianten för att jag gjorde inte allt.

När alla var samlade igen och vi hade ätit lunch åkte 
hela familjen och en kompis till Viktor till Skånes djurpark.
Det var länge sen.
O vi gör inte om det.
400 kr i inträde för mig o Micke.
-det varar året ut, sa den unga tjejen i kassan.
Jippi tänkte jag, för det priset ska jag åka dit varje helg nu
fram till årsskiftet.
Jag vill ha valuta för pengarna.
Fast jag kommer ju förstås inte åka till Skånesdjurpark fler gånger i år.

Det blev en dyr promenad i höstsolen.
Men killana tyckte det var kul.

Trötta o lite småfrusna åkte vi hem för att förbereda
middan och Markus matsäck.
Pannkako
r var beställt.
O pannkakor får han.

Söndagsmys med god midda och sen film för hela familjen.
Så skönt o bara slappa med familjen hela helgen.

Kommentarer
Postat av: cecce

Hej!!

Oj, ja det var dyrt. Svindyrt om man bara åker dit en gång per år vilket ofta är fallet. Barnen ser ut att ha haft riktigt kul i alla fall:-)



Dina surdegsbaugetter ser jättefina ut. Blev de goda??

Själv bakar jag surdegsbullar varannan dag...typ:-)

Det går åt en del med två tonåringar och två aktiva barn. Men jag tycker det är kul:-)

För övrigt trivs jag ypperligt by my own:-)



Kram

2010-10-19 @ 08:40:59
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0