Rådjursgryta! 31 oktober


Mustig rådjursgryta som söndagsmidda!

Jag satt väldigt bra igår på Maritas fest.
Bredvid mig hade jag två jätte trevliga kompisar till henne
och vi hade en roligt och pratsam midda.

Efter alla fina tal och den goda middan blev det dans.
Till 70-tals musik förstås.
Kul med dans o kvällen försvann fort.
Kul var det i alla fall och framför allt var det kul o få vara med o fira Marita.
Tyvärr
glömde jag min kamera, så bilder får ni klara er utan.

En timmes extra sovmorgon satt som en smäck i morse.
Micke o jag satt i lugn och ro o käkade frukost sen
körde han med killarna på fotbollsträning.
Jag lullade runt o fortsatte på min musikquis.
Det är så himla kul och göra musikfrågesport.
Jag har nog en spellista med 50 låtar nu med frågor till.

Dagen har mest bestått av att göra ett långkok.
Delar av rådjuret
som vi fick hem har vi skurit ner och
gjort en mustig gryta av.
Den har vårdats med omsorg och kokat över två timmar.
Medan grytan puttrat har barnen lekt och för ovanlighetens skull,
kommit bra överens i flera timmar.
Jag har läst och Micke har grejat med sitt.
Total söndagsavkoppling
Laddat och gjort oss redo
att möta en ny vecka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0