Landat min största Regnbåge! 11 oktober


Det ska va gött o leva!!

Första fisken för dagen!

Andra fisken för dagen!

I flugströmmen fick jag upp denna på
4.05 kg, rekord för mig.


Tina o Karin i vårt enorma kök!!!

Vi äter ALLTID räkor första kvällen!

Christel har fått napp

Karin har fått napp

Välbehövlig kaffepaus

Christel i flugströmmen. Denna tror jag väger 4,5 kg


Christels fisk

Min fisk

Mat ute i naturen smakar alltid lite extra gott.



Marie-Louise bil med dagens fångst från oss alla
som ska till campen för att rensas

Min 4 kilos älskling!!




Karin o Marie-Louise

Jag har landat min största Regnbåge i helgen.
Jag har fiskat från tidig morgon till sen kväll.
Jag har ätit och druckit gott.
Jag har umgåtts med världens bästa fisketjejer!

Fishing Girls gjorde Harasjömåla osäkert i två dagar.
Flamsade o tramsade i vår lilla stuga på 20 kvm.
Drack vin o mumsade på goda ostar.
Gick upp i ottan o for runt i skogarna för
att hitta de olika fiskeställena.
Fiskade i de olika Gylen och i flugströmmen.
O det var i flugströmmen den lurade.
Den där stora fisken som JAG fick.
Efter en lång stunds kämpande fick jag då äntligen upp besten.

Fiskelycka för de flesta av oss o sol i dagarna två.
Undrar om Gud i himmelen gjorde detta för vår skull.
Att det var Fishing Girls tur att ha det gött o få njuta till fullo.

Nu har jag tre fina Regnbågar i frysen.
De ska jag lämna in för varmrökning.

Tillbaka till verkligheten.
Tillbaka till surdegen.
Den står där i kylen och bara väntar på att bli ett gott bröd.
Kan nog bli ett litet bak till helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0