Jag har reflekterat!! 15 oktober


Höstmys!

O vips
så var det fredag!
Jag som nyss tyckte det var måndag.
Fotbollsträningarna är färre och tv tittandet har tagit över.
Vilket jag kan tycka är skönt.

Jag satt igår och reflekterade över våren och sommaren.
Vilken energi den medförde och hur mycket man orkar när det är ljust och varmt.
Nu tar det ut sin rätt.
Man vill cocoona sig, gå i tjocka tröjor och mysa med familjen.
Ladda batterierna
till nästa vår och sommar.
Välbehövlig återhämtning.

I kväll blir det dock inget familjemys.
I kväll ska jag mysa med Karolina och Lena.
Det skulle varit Åsa också men hon har flyttat till Stockholm och kunde inte komma ner.
Vi träffas sällan men när vi träffas är det som det var igår.


Min surdeg tar stoooor plats i kylen.
Micke har lite försiktigt undrat vad jag ska göra med den.
Han tycker nog att min stora glasburk (jag har fått byta ut den gamla
till en jätte stor burk för att få plats med surdegen)
med en stinkande smet i står liiiite i vägen.
I morgon ska det bakas.
I morgon ska jag göra fantastiska baguetter enligt Cecces recept.
Jag som inte har några som helst bakfingrar är såklart supernervös
för resultatet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0