Jag är taskig! 5 oktober



Släpade mig runt byn
i något som skulle likna jogging.
Åt upp soppan som jag gjorde igår och satt med
Viktor o diskuterade varför han inte får köpa
tv spel med 18 års gräns.

Jag gjorde misstaget att låta honom göra det för några veckor sen.
I eftermiddags var han iväg med en kompis som skulle handla och
ringde mig på jobb.
-du får köpa ett spel för egna pengar men inte med 18 års gräns, säger jag.
Senare på kvällen ringde han från affären och frågade igen.
-bara det inte är 18 års gräns, upprepar jag.
När han kommer hem är han sur o tycker att jag är taskig.
-alla andra
får köpa med 18 års gräns!
-du fick ju förra veckan, säger jag.
Jag är ändå taskig.
-varför tror du att det är 18 års gräns?
-för att de anser att man är för liten,
för att det kan innehålla för mycket våld och
för att det kan vara svårt att förstå (spelet han köpte förra veckan
är på engelska o på ett mycket avancerat spårk)
-då har du ju förklaringen.
Jag är ändå taskig.

Ännu taskigare, om det nu är möjligt, blev jag
när han upptäckte att det var soppresterna från igår som serverades.
-jag äter inte det här.
-detta måste vara det äckligaste jag någonsin ätit.
Jag står alltså inte så högt i kurs idag.

Det är dags att mata min surdeg.
I med mjöl o vatten o röra runt.
Den luktar konstigt.
Hoppas att det är normalt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0