Inte en bubbla i närheten! 7 oktober




Nya flugor
har inhandlats idag.
Måste ju ha med mig flugor som funkar i det vatten vi ska fiska i.
Det är en hel vetenskap.
Nu hoppas vi att de flugorna jag valt är de rätta.
Även ett par fiskehandskar i neopren som ska hålla värmen o fukten borta.
JätteSvinDyra!
Så de
visar jag inte för Micke!
Men välbehövliga om man ska fiska i oktober!


Måste iväg o handla mat i kväll inför helgen.
Jag har fått i uppdrat att fixa lunch till på söndag.
Klurar fortfarande på
 vad jag ska laga.
Det måste hålla till på söndag...

Mitt projekt surdeg ser något skumt ut.
Den luktar surt.
Den ser sur ut.
Det är väl därför det kallas surdeg.
Den ska börja bubbla nu.
Jag inbillar mig att den bubblar för jag vill att den ska det.
Men inser att den ligger där blank o fin o helt stilla.
Inte en bubbla i närheten.
TÅLAMOD!
Om man känner mig så vet man att tålamod inte är mitt signum.
OTÅLIG!
Det är jag!
Projekt surdeg fortsätter.
Det blir bak i nästa vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0