Surdegsbröd! 17 oktober






En korg full av gottigheter och kryddor till en god fisksoppa!

Kom i säng sent efter en supermysig midda
med Lena och Karolina på fredagskvällen.
O jag blev överraskad.
O fick en försenad 40-års present!!
Så förvånad
och glad jag blev.
En jätte fin korg från Kryddgården med sånt som jag gillar.
Tusen tack!!!

Micke for iväg tidigt med Markus till kommunmästerskapet
i fotboll
som lördagen bestod av.
Jag och Viktor kom lite senare så lite sovmorgon blev det för min del.
Ännu en härlig höstdag fick vi njuta av med sol och
en vinst och en förlust.

När vi kom hem påbörjade jag projekt surdegsbak.
Medan det jäste o pöste sprang jag en runda och kom
hem precis när äggklockan ringde och det var dags att grädda underverken.
Det såg ut att bli ett lyckat bak.

Vi käkade fondue på kvällen.
Bara familjen.
Vi satt länge o doppade kött o asade pommes i goda såser.
Riktigt höstmys.

Till frukost idag blev det surdegsbröd.
O det var gott.
Så det kommer jag göra om igen.
Jag har ju kvar av surdegen i kylen så den får stanna kvar ett tag till.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0