Göra samma runda igen! 21 oktober


Första snön har fallit även om det
bara var lite!!

Vilka ruggiga kvällar vi har nu.
Snö, regn och blåst.
Eftersom jag hade hört att den fina höstdag vi haft idag
skulle övergå till snö och regn skyndade jag mig ut på en
joggingrunda.
Jag hann
ut innan ovädret drog in.


Jag har även hunnit med o uträtta sådana där ärenden som
gärna blir liggandes.
Ett par stövlar som har behövt klackas om hela hösten
har jag äntligen lämnat in.
Trodde han skulle säga att det inte skulle gå
men han kunde fixa dem genom att fila ner klacken lite.
Kanon.
Då kan jag ha de en säsong till.

Min fina KumKum ring har länge saknat en pärla.
Äntligen fick jag tummen ur och lämnade in den till en guldsmed.

Fiskarna som jag fångade i Harasjömåla är just nu på
ett rökeri och ska levereras nästa vecka varmrökta och vakumförpackade.

Jag har också ÄNTLIGEN pratat med poolkillarna om vinterförvaringen.
Nu ska den ske och jag ska inte göra den själv.

Jag satt o var väldigt nöjd med mig själv när jag kom på
att jag måste ju göra samma runda en gång till för att
hämta hem alla saker igen.
Ringen.
Stövlarna.
Fisken.


Snart får jag hem min egenfångade fisk-
varmrökt och packeterad!

Om ni undrar så matar och pysslar jag fortfarande om min surdeg.
Den står fortfarande i kylen och tar plats o bubblar och luktar.
Till helgen ska jag baka Cecces goda surdegsbullar eller om jag
gör ett bröd, jag har inte bestämt mig än.

Sen kommer jag nog frysa in resten för att sen ta fram när
det är dags att baka igen.
Det är det som är så fiffigt med surdeg, den går att frysa.

I morgon är det fredag IGEN.
Hallå!
Det var ju nyss måndag.
I morgon är första fredagen på vääääääldigt länge som jag inte
har något inbokat.
Hela veckan har jag planerat att familjen ska ha fredagsmys,
när jag idag får reda på att killarna ska på skoldisco.
Då får det bli bara Micke o jag som har fredagsmys.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0