Brunch på bryggan! 24 oktober


Brunch på bryggan. En mycket skön avslutning på helgen
o vi satt länge o njöt!

För att inte bli höstdeppig har jag bestämt mig för att inte
klaga
när det regnar.
Inte heller klaga på kylan eller mörkret.
Positiva tankar mår man bästa av.
Så är det bara.

Därför tänker jag inte heller klaga idag när det regnat nästan hela dagen.

Vi har haft en kanonsöndag.
Alla sov länge.
Eller tills klockan ringde vid 9 för det var ju såklart fotbollsträning idag.
Men vi var utsövda i alla fall.
Åt nybakade surdegsbullar och läste tidningen länge.

Vid 12 träffade vi Johanna o Figge o tjejerna på vårt kallbadhus
och avnjöt en superb brunch.
Regnet
smattrade mot havet och vinden ven utanför.
Därför kändes det extra lyxigt att få sitta där i värmen o koppla av.

Satte en bulldeg och medan den jäste gav jag mig ut på en
joggingrunda.
Det var uppehåll och ovanligt varmt.
Det blev en pestrunda.
Med en stor brunch i magen och för varmt klädd blev
joggingturen rent jävlig i stället för skön och uppfrisknade.
Maten åkte berg och dalbana o svetten lackade.

Nu har jag använt det sista av surdegen och bunkrat upp
med surdegsbullar så det räcker ett bra tag framöver.
Nu ska jag ha ett litet surdegsuppehåll men kommer nog
göra om detta igen.
Surdegsbröd är ju så gott.




Ett stort lass med det sista av surdegen.
Nu har vi frysen full!
    
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0