Bastutisdag! 12 oktober



-0,5

Frost på bilrutan.
En polsk väderexpert har forskat fram att
denna vintern ska bli den kallaste på typ 1000 år.
Ska vi börja bunkra konserver nu.
Förbereda oss o hamstra.

Vi kanske inte kommer kunna jobba på hela vintern för
bilen inte startar o bussen kommer inte komma fram för all snö.
Vi får gå med jacka inomhus för vi har inte så 
mycket ved eller styrka i våra luftvärmepumpar,
så det kan hålla värmen.
Jag förväntar mig det värsta.
Sån är jag!

Den kalla morgonen gick över till en kall eftermidda o en kall kväll.
Men solen sken och alla var lyckliga!!
Än så länge.
Vänta bara!!

I dag är det tisdag och det är jogg o bastu med Johanna som gäller i kväll.
Micke har hastigt o lustigt åkt till Holland för att se fotbollsmatch där.
Sven svärfar kommer o håller killarna i öronen när jag är iväg.

Idag behöver jag inte mata min surdeg.
Idag får den vila o förhoppningsvis bubbla till sig lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0