70-tals fest! 30 oktober



Alla känner nog igen mockasinen!
Som vi hade som inneskor i skolan på 70-talet



Idag har jag nog varit i alla secondhandbutiker som finns
i våra två lite större städer.
Det är 70-tals tema på Maritas 40-års fest som är i kväll och 
jag har försökt att hitta något som Micke kan ha på sig.
Helt omöjligt.
Omöjligt därför att han inte har storlek som en normalman,
utan storlek elefant.
Varenda skjorta
som skulle kunna passa in på 70-talet 
var så små att det var på gränsen att jag skulle kunna ha det.
Jag kom hem tomhänt.
Vilket innebär att Micke får representera 2000-talet.
Jag har fått låna kläder av Johanna.
Utsvängda jeans och en flummig topp.
Det får duga!

Det blev ingen onsdagsjogg i onsdags.
Johanna jobbade över och jag satt o
gjorde ett musikquis som vi ska ha till
julfesten på kontoret.
Därför var det med en viss oro jag gav mig ut idag.
Hade nämligen pestrundan i färskt minne.
O jag gillar inte när det går nästan en hel vecka mellan löprundorna.
Det blev milen.
O det var ganska skönt faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0