Första handbollsmatchen! 27 november












Upp klockan 7 en lördag är inte vad som står
överst på min önskelista.
Men så var det ju inte julafton idag heller.
Utan det var Markus första handbollsmatch.
Spännande så luften darrade.
En väldigt sammanbiten kille hoppade in i bilen
och var för ovanlighetens skull tyst hela vägen till hallen.

Sen gick det av bara farten.
De spelade
och gjode massor av mål och
alla köpte kanelbuller så de tog slut.
Lyckat på alla sätt o vis.

Hem o käka lunch o sen iväg igen.
Jag in till stan för att hitta stövlar.
Helt omöjligt.
Fanns inte en stövel i min storlek.
Trots att jag till slut blev okräsen och frågade
efter storlek på nästan allt, fick jag inget napp.
Får ut på stöveljakt i veckan igen.
För nya stövlar ska jag ha.

Snön ligger där den ligger och det
är flera minusgrader.
Efter lunch kom det ännu mera snö.
Precis
när jag skulle ut o springa.
Skit i samma tänkte jag och sprang en runda i alla fall!
Ganska okej faktiskt.

I kväll ska vi hem till goa vänner på midda.
Det var länge sen vi sågs så jag ser fram emot det mycket.
Det blir bilen dit o taxi hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0