Fackeltåg! 26 november











Gårdagens löprunda blev till ett pass
på en crosstariner och lite vibrationsplatta
på ett ställe som Johanna brukar träna på.
Vi insåg till slut att det inte skulle gå att
springa i snön.
Även om vi faktiskt var väldigt optimistiska
ända in i slutet.
Resultatet är att jag idag har väldig träningsvärk
i mina vader.
Min kropp är inte van att styrketräna.
Men jag älskar träningsvärk.
Det är ju ett bevis på att det tagit som det ska.

I morse var det upp o ottan o iväg med ungarna på den
årliga turen mot kyrkan för att fira 1:a advent.
De i fackeltåg.
Mamman i bilen.
Kyrkosånger, ljus och dikter.
Ljuvligt.
Nu har julstämningen infunnit sig.
O det också tack vare all den snö vi har.
NÄR hade vi en vit advent senast!!!

Stormöte hela eftermiddagen på jobb gjorde
att jag gick in i koma vi fyra tiden.
Bara tanken på att man skulle hem och
hämta barn och laga mat fick mig att
sucka ända från tårna.
Dessutom hade jag lovat baka kanelbullar
till kiosken som vi ska ha i morgon till
Markus handbollsmatch.
Första matchen.
Han tycker att det är jätte stort och spännande.
Det tycker jag med.
Ska bli kul.
Även som jag måste gå upp klockan 7.

Så nu är lillkillen på disco o jag bakar
kanelbullar till hans matchdag.
Viktor o Micke åkte till affären för Micke hade
lagt undan något där som han skulle hämta.
De tyckte bullbak en fredag var sådär kul.
Men när annars skulle jag ha hunnit baka!
Har man lovat så har man...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0