Jogging med killarna! 15 november








Jag hade problem att få med Viktor på bild.
Han har fått för sig att han inte gillar att
vara med på foto!!
Han är inte lik sin mamma när det gäller
det i alla fall:)

Markus har tjatat
om att få följa med mig ut o springa.
Idag blev det äntligen av.
Fram med träningskäder o på med joggingmössan (en mössa
måste man ha, för det blåser svinkallt nere vid havet)
Vi kom ungefär 100 meter.
Då hade Markus ont i sin tå.
Av med skon
o kolla.
Rätta till strumpan o sen på det igen.
Efter ungefär 100 meter fick han ont i tån igen.
Av med skon o kolla.
Rätta till struman o sen på det igen.
Efter tredje gången fick jag hota med att vända hem igen.

Han höll ut.
Då var det Viktors tur.
-Jag har ont
i mitt knä
Jaha då får vi gå en stund då.
O så gick vi en stund.
Sen tyckte han det kändes ok.
Efter en liten stund fick han ont igen.
Vi började gå.
För att efter en liten stund börja springa igen.
Till slut gav jag upp.
-nu tycker jag ni har varit jätte duktiga, så nu vänder vi hem
Det var ingen som protesterade.
-jag kanske kan få lämna av er hemma o sen få springa
en runda själv, frågade jag lite försiktigt!
Markus totalvägrade
att vara ensam hemma nu när det är mörkt.
Jag förstår honom.
Men min joggingrunda blev till ingenting.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0