Ullared! 11 november



Det är ju inte så att vi äter blodkorv och potatisbullar hemma så ofta.
Detta har planerats i flera dagar eftersom alla gillar den maten.
Igår stod jag och gjorde potatisbullar.
La ner hela min själ i detta.
Gjorde först en potatismos som jag sen formade till bullar och stekte.
Kärlek med andra ord.
Blodkorven och fläsket är inhandlat.
Äntligen skulle jag servera något som killarna gillar båda två.

Vad händer tro ni?
Jo de får blodkorv och potatisbullar i skolan!
Det är ju bara så osannolikt så det inte är klokt.
Nästa gång ska jag kolla på matsedeln innan jag bestämmer meny!

Micke var nöjd i alla fall.
Han älskar detta.
All husmanskost gillar han.
Långkok.
Rullader.
Stekt fläsk.
Blodkorv.
Kåldolmar
You name it!!

Innan
vi satte i oss blodkorven for jag iväg till Johanna.
Hungrig var jag men en joggingrunda skulle hinnas med innan maten.
Man måste vara effektiv.

Betyget på mina potatisbullar och blodkorv blev godkänt.
Betyget
på skolans potatisbullar och blodkorv blev mycket väl godkänt.
Jag kommer aldrig kunna konkurrera med skolmaten.
ALLT de äter där är bättre än min mat.



Efter maten gjorde killarna sina läxor.
Markus skulle fylla i ett släktträd.
-Vad heter min mormor? Frågade han.
Jag började ljuda - hon heter UUUUUlllllllaaaaa.......
säger han:
-ja just det ja, Ullared!
-nja inte riktigt
skrattade jag, hon heter Ulla-Kerstin med bindestreck.
Då skriver han - Ulla-Kers-tin.
Sött va!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0