IKEA tur och retur! 3 november


En fantastiskt fin låt av en av mina största favoriter, Ulf Lundell!


Det retade mig
att jag inte fick med mig mina ljus hem från IKEA.
Jag funderade på detta hela eftermiddagen.
O det störde mig.
Därför
åkte jag dit igen på kvällen.
Jag vet det låter lite stört men vad ska man göra!!
Nu i sällskap av mamma och pappa (Micke vägrade följa med)
För att orka ta sig igenom denna enorma labyrint ännu en gång.
Som moraliskt stöd (lite lögn var ju det förstås...det var ju för
det trevliga sällskapets skull givetvis!!!)


Det gick ovanligt smärtfritt.
Jag hade ju parkerat min vagn, där det var vagnsparkering,
och den stod faktiskt kvar.
Helt ensam och övergiven
men precis så som jag lämnat den.

Nästa gång jag åker till IKEA (vilket det kommer bli för ljus måst man ju ha...)
ska jag först åka dit o packa vagnen, parkera den, för att sen åka
dit några timmar senare
och betala.
Hur smidigt som helst!!








Nu har vi ljus här i vårt hus....

Nu påbörjar jag mitt och barnens novemberlov.
Viktor påbörjade sitt lov
med att gå till tandläkaren
med farfar och fick kebab till lunch som han
var mycket nöjd med!

Markus påbörjade sitt lov med att vara hos mormor.
De hade bestämt detta sen tidigare och han hade valt mat.
Makaronilåda!
Som är hans favorit men som Viktor inte gillar.

Nu i kväll har jag fått mina fiskar varma!
Jag är inte vatten värd
jämfört med mormor.
Jag lagar äcklig mat.
Jag är snål med godis.
Jag är helt enkelt helt värdelös eller som han själv uttryckte det
-mormor är MYCKET bättre än dig mamma!

Vi får väl se om jag kan kamma hem några pluspoäng i morgon.
Då ska vi in till stan o käka lunch o kolla bio.
Vars en kompis
till killarna och en mamma till mig.
Jag ser fram emot det i alla fall!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0