Totalt mörker! 10 november



För två år sen fick jag en anmärkning på bilbesiktningen.
Det gällde en framlampa.
-åk o byt den med en gång så händer ingenting, sa besiktningsmannen snällt.
-det ska jag göra, sa jag o åkte givetvis inte och bytte den.

För ett år sen var jag på ny besiktning och fick anmärkning på samma lampa.
-åk o byt den med en gång så händer ingenting, sa besiktningsmannen snällt.
-det ska jag göra, sa jag o åkte givetvis inte och bytte den.

Nu ett år senare, har typ alla lampor gått sönder.
I mörkerkörning ser jag inte ett jota.
Alla mötande bilar blinkar mot mig o varnar.
Det känns lite livsigt faktiskt.

SÅ!
Idag lämnade jag in bilen på verkstan.
Nu är det slut med blindkörning.
Nu kommer jag se vägen igen.
Nu slipper jag anmärkning på bilbesiktningen.
I alla fall på ljuset!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0