Lussebak! 30 november











Nu har jag köpt träningskort.
Nu har jag äntligen hittat ett inomhusalternativ till min löpträning.
Det går ju sådär att jogga när det är sånt här väder.
Nu ska det vibbas.
Nu ska det crosstrainas.
Svetten
ska lacka och musklerna bränna.
Kilona ska rasa och jäddhäng och muffinsmidjan är snart ett minne blott.
Hoppas jag!!

Jag tränar med Johanna.
Vi peppar varandra.
Annars tror jag inte att det hade gått så bra.
Så roligt är det ju inte.
Vi är lika fåfänga båda två.
Fast våra skavanker sitter på lite olika ställen.
Men jag har inte tänkt att upplysa om var!!!
Vi har väl en light 40-års kris.
Vill inte förfalla mer än nödvändigt.

Kvällen har bestått av lussebak.
Traditionsenligt
med Kristin, Elias o Albin.
Från början bakade vi pepparkakor tillsammans.
Sen bakade vi pepparkakor och Lussekatter.
Nu bakar vi bara Lussekatter.
För Albin är allergisk mot pepparkakor.
Men det blev lite omständigt för Markus gillar inte Saffran.
Som jag vet är en fix idé.
För sist jag gjorde fiskgryta var det saffran i den
och den slafsade han i sig med god aptit.
Men han ger sig inte.
Han giller INTE Saffran!!
Så vi fick ställa oss o göra två degar.
En med och en utan.
Alla blev nöjda och bullarna goda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0