Massa fula ord! 28 november




Första advent
och första ljuset är tänt!
Alla adventsljusstakar är på plats.
Micke, jag och Markus åkte till stan för att
fortsätta min stöveljakt.
Det var en prövning kan jag säga.
Nästa gång får varken Micke eller Markus följa med.
Micke skulle vara smakråd.
Det gick sådär.
-alla stövlar du provar ser ju lika dana ut!
Skulle inte tro det.
Jo, alla var svarta men det var också den enda likheten.
Markus tjatade hela tiden att vi skulle åka hem.
Tillslut bara tog jag ett par.
Jag var helt slut och tänkte att jag provar dem hemma i lugn o ro.

Eftersom det nu är 1:a advent tänkte jag att vi skulle baka lussekatter.
Upp på Ica med Markus för att köpa jäst och Kesella.
Tror ni
att de hade jäst.
Nä, det gapade bara väldigt jätte mycket TOMT på den hyllan.
Fan i helvetes jävla skit, väste jag med sammanbitna tänder.
Jaha, då får vi åka till nästa Ica då, sa jag till Markus, som
vid detta laget var otroligt irriterad o bara ville hem.
In på nästa Ica.
Tror ni
att där fanns jäst.
Nä, det gapade lika tomt på den hyllan.
Fan i helvetes jävla skit fick jag väsa lite tyst igen.
Okej Markus!
Det blir inget bak för våra Ica affärer har inte fattat att
det är första advent o då bakar ALLA Lussekatter o till
Lussekatter måste man ha jäst!!
-vad bra, säger Markus då
-jag ville egentligen inte baka!
Fan i helvetes jävla unge, tänkte jag!!!

Idag blir det lamm till midda.
Igen.
Med tanke på att vi under hösten köpt två lamm,
så blir det också mycket lamm till midda.
Idag ska vi först koka bitarna sen grilla dem på grillen där ute.
Till det ska vi ha rostade rotfrukter.

Sen ska vi bara slappa o kolla film.
Lite trött i ögat är man allt idag.
Taxin kom halv tre i natt.
Då var jag så in i bombens trött, så när vi
kom hem gick jag o la mig med gala makeupen
och somnade innnan jag landat på kudden.
Uffe o Marie bjöd på tre rätters.
Först en broccoli o ost soppa (tror jag) med rostade pinjenötter,
sen fick vi fläskfilé med någon kiwiröra ovanpå och ris o god sås.
SEN!
Sen kom kvällens höjdpunkt.
Marie hade gjort en efterrätt som var helt sagolik.
Kladdkaka, chokladglass, grädde o nån supergod chokladsås.
Helt i min smak.
Om detta varit halv 8 hos mig hade Marie fått en stark 9:a av mig.
God mat.
Massor
med vin.
Goa vänner och massor med skratt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0