Wilde and crazy! 1 november



När är det man ska gå bus eller godis?
Var det i lördags, igår eller är det nästa helg.
Det verkar inte vara någon som har riktig koll.
Ja och inte vet jag när det är!

Markus o hans kompis gick igår.
Det var dagens mest spännande inslag.
Lycklig som en kalv på grönbete gav de sig ut i höstmörkret.
Med mammorna på ett tryggt avstånd bakom, gömda
i grannbusken för att inte synas.
Den ena utklädd som ett skelett och den andra som Jack Sparrow.
Små, söta, ivriga och förväntansfulla 7-åringar.
Kan man bli annat än tårögd!

I en hel vecka har killarna tjatat på mig att vi skulle köpa en stor pumpa som

vi skulle gröpa ur och sätta ljus i.
Pumpan blev köpt i fredags och sen tog intresset slut.
Kompisarna gick före och tillslut började jag göra det själv.
Då  blev det helt plötsligt intressant igen.
Killarna kom överens om hur ansiktet skulle se ut o sen skar jag för glatta livet.
Den blev riktigt fin till slut och killarna var nöjda.


Skräckinjagande eller!?

Dagen har gått i slowmotion.
Mycket kontorstid
o lite utetid får tiden att gå långsamt.
Men även denna dagen såg sitt slut.
Där emellan fick barnen en önskerätt till midda.
Ugnsbakad falukorv.
Det har varit lite gnäll över att de aldrig får "vanlig" mat längre.
Därför gjorde jag någor wilde and crazy o köpte en falukorv.
Den såg lite missanplass ut (Mise-en-place på franska..) i min kundvagn men
vad gör man inte för sina barn!?!?


Ugnsbakad falukorv med hemmalagad
potatismos på beställning av barnen!

Jag själv har ätit rådjursgryta för tredje gången på två dagar.
Midda igår.

Lunch och midda idag.
Det är jag som är slasktratten i familjen.
Ibland har jag matlådor med på jobb med rester från flera middagar.
Det kan vara något jag hittat i frysen och sen kanske middans rester,
bara för att få ihop en hel lunch.
Jag vägrar att slänga mat.


Jag slänger så lite mat som möjligt.
Har ofta med en matlåda på jobb med middasrester!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0